CENTRUM INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Centrum jest działem Poradni Pro Vobis, w którego skład wchodzą specjaliści różnych dziedzin diagnozy i terapii, co pozwala na opracowywanie indywidualnych, często wieloprofilowych programów terapii. Ponad to Centrum jest organizatorem szkoleń i staży.
Integracja Sensoryczna jest znakomitą forma pomocy dzieciom z dysleksją, dyskalkulią, ADHD, autyzmem i innymi zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie.
W skład zespołu specjalistów wchodzą:
Tak wiec prowadzimy :
Zajęcia integracji sensorycznej mają za zadanie nauczyć mózg dziecka odpowiednich reakcji adaptacyjnych, czyli właściwych odpowiedzi na bodźce, które dotychczas błędnie odczytywał. Terapeuta wie jaką aktywność, w jakiej kolejności i ile czasu prowadzić, aby nam pomóc.
ZAPAMIETAJ!
Zaburzenia Integracji Sensorycznej nie pojawiają się nagle.
Są to wrodzone trudności dziecka, które bez interwencji (odpowiednia pielęgnacja i stymulacja sensoryczna, terapia) same nie znikną.
Jeżeli zauważyliście Państwo jakiekolwiek trudności związane z funkcjonowaniem dziecka bądź też chcielibyście się upewnić, że rozwój waszej pociechy przebiega prawidłowo – warto zapisać się na konsultację.
Uwaga! Do podjęcia terapii konieczne jest przeprowadzenie
Pełnej Diagnozy Rozwoju Procesów Sensorycznych.
Diagnoza procesów Integracji Sensorycznej obejmuje:
Konsultacja Integracji Sensorycznej
skierowana jest do wszystkich dzieci, których rodzice nie mają pewności, czy problem dziecka tkwi w deficytach przetwarzania sensorycznego, czy może ma inne źródło. Podczas spotkania specjalista (konsultant lub terapeuta) oceni proces rozwoju SI pod kątem zgłaszanego problemu, dodatkowo zwróci uwagę na ogólne funkcjonowanie sensoryczne dziecka. Pierwszym krokiem jest analiza, która pozwoli terapeucie ukierunkować obszar badania dziecka, a tym samym dopasować proponowane aktywności celem skutecznej weryfikacji potencjalnych problemów. Konsultacja kończy się przekazaniem informacji zwrotnej rodzicowi, przekazaniem zaleceń i strategii dalszego postępowania. W sytuacji, kiedy zachodzi konieczność wykonania pełnej diagnozy, spotkanie może zostać potraktowane, jako pierwsze spotkanie diagnostyczne.
Gimnastyka korekcyjna z elementami integracji sensorycznej
Zajęcia gimnastyki korekcyjnej z elementami integracji sensorycznej są kierowane do dzieci z wadami postawy, które są skutkiem słabego umięśnienia oraz nieprawidłowych nawyków. Dzieci te wymagają specjalnego ruchu korekcyjnego. Dodatkową motywacją jest forma zajęć- są to zabawy i gry ruchowe. Aby podnieść atrakcyjność zajęć wykorzystywane są elementy integracji sensorycznej. Najlepsza nauka to nauka poprzez zmysły. Dlatego podczas zajęć będziemy nie tylko egzekwować poprawne wykonanie ruchu w skorygowanej postawie ale też oddziaływać na takie zmysły jak dotyk, wzrok, słuch, węch.
Terapia ręki
Jej celem jest usprawnienie motoryki małej, czyli ruchów precyzyjnych dłoni i palców- może być jedną z metod terapeutycznych wspomagających terapię dysleksji
Jakie są wskazania do terapii ręki:
Terapia ręki skierowana jest również dla dzieci i młodzieży:
W zakresie działalności Centrum wpisane są :
-diagnozowanie zaburzeń Integracji Sensorycznej
-prowadzenie terapii Integracji Sensorycznej
-prowadzenie zajęć Sensoplastyki
-prowadzenie zajęć wykorzystujących wybrane elementy terapii neurotaktylnej
Integracja Sensoryczna jest metodą terapii dzieci, u których nieprawidłowo funkcjonuje przewarzanie bodźców. Objawy dysfunkcji integracji sensorycznej najczęściej manifestują się:
Problemy w zakresie Integracji Sensorycznej są rozpoznawane u dzieci będących w normie intelektualnej, z trudnościami w nauce. Również u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD mogą istnieć przesłanki do badania Integracji Sensorycznej.
(info. Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej)
Należy pamiętać, że najczęściej spotykanymi dysfunkcjami integracji sensorycznej są: nadwrażliwość (obronność) dotykowa związana z wygórowaną reakcją na bodźce, nadwrażliwość oralna dotycząca okolic buzi, dyspraksja polegająca na trudnościach z zaplanowaniem i wykonaniem czynności ruchowych czy niepewność grawitacyjna, której cechą charakterystyczną jest lęk przed zmianą pozycji ciała.
Terapia integracji sensorycznej (terapia SI, terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego) – terapia wykorzystywana głównie przez:fizjoterapeutów,psychologów, terapeutów zajęciowych,logopedów, w leczeniu objawów "zaburzeń przetwarzania sensorycznego". Zaburzenia te mają występować u dzieci autystycznych i u innych z zaburzeniami rozwojowymi, i neurorozwojowymi. Terapie oparte na teorii integracji sensorycznej Ayres, obejmują działania, które mają reorganizować system przetwarzania zmysłowego, poprzez dostarczanie bodźców, pobudzających zmysły (np. równowagi, kinestetyczny, słuchu czy dotyku)[1].
Media Społecznościowe:
Kontakt z nami:
+48 792 590 726
sekretariat@provobis.com.pl
Tadeusza Kościuszki 112/114
83-200 Starogard Gdański
Konsultacje/Diagnozy/Terapie psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne oraz zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju. Prowadzimy również Centrum Diagnostyczno-Terapeutyczne Zaburzeń Rozwojowych, Centrum Integracji Sensorycznej oraz Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
Poradnia prowadzi:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna PRO VOBIS w Starogardzie Gdańskim jest niepubliczną placówką oświatową.