Procedury

 

Procedury

1.PRZYJĘCIE DZIECKA- REJESTRACJA

- rejestracja osobista lub telefoniczna
-wypełnienie dokumentów niezbędnych do rejestracji: wniosek o wpis do rejestru
 
2.KONSULTACJA WSTĘPNA
- określenie problemu, który jest przyczyną zgłoszenia dziecka przez rodziców,prawnych opiekunów
-omówienie zasad obowiązujących w Poradni zawartych w:
a/ Statucie Poradni zawartych szczególnie w § 10 niniejszego dokumentu
b/"Kontrakcie Terapeutycznym"
-przedstawienie możliwych działań specjalistycznych
-ustalenie specjalisty diagnosty lub specjalisty prowadzącego terapię, lub badanie
-zgromadzenie i analiza posiadanej przez rodzica dokumentacji specjalistycznej
-skierowanie na wskazane badania lub konsultacje, lub terapie
 
3.BADANIE:
PSYCHOLOGICZNE, PEDAGOGICZNE, LOGOPEDYCZNE
-skierowanie do określonego specjalisty diagnozującego, zgromadzenie wymaganej dokumentacji i materiałów, które mogą wspomóc diagnostykę
-ustalenie terminu badania, realizacja badania
-po badaniu następuje:
a/ wydanie opinii
b/omówienie wyników badań
c/ przedstawienie możliwych działań wspierających
 
4.KONSULTACJA
- możliwa konsultacja wstępna (jak w pkt.2)
-ustalenie terminu konsultacji , przedstawienie hipotezy diagnostycznej
-konsultacja specjalistyczna, możliwe jest opracowanie informacji lub opinii po konsultacji, omówienie jej wyników i przedstawienie możliwych do realizacji zaleceń
  
5.WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
-przyjęcie na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju jest możliwe tylko w przypadku posiadania opinii o potrzebie wczesnego wspomagania wydanej przez publiczna lub niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną. 
- w przypadku braku w/w opinii rodzic dziecka może wystąpić do Zespołu Opiniujacego naszej Poradni z wnioskiem o jej wydanie - w tym celu koniecznym jest:
- odbycie konsultacji wstępnej - następne działania to:
-ustalenie terminu badania specjalistycznego: psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne, zgromadzenie dokumentacji medycznej, innej - zgodnie z obowiązującymi wymogami
-opinia po badaniu, jak również zgromadzona dokumentacja są analizowane przez Zespół Opiniujący, który przedstawia swoje stanowisko w formie opinii o potrzebie lub braku potrzeby wczesnego wspomagania rozwoju
-omówienie opinii z rodzicami dziecka.
Posiedzenia Zespołu Opiniującego są jawne i rodzice dziecka mogą  w nich uczestniczyć!
 
ZGODNIE Z USTAWĄ O SYSTEMIE OŚWIATY SPECJALISTYCZNE ZAJĘCIA PROWADZONE W RAMACH WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA, PO SPEŁNIENIU PRZEWIDZIANYCH USTAWĄ I STOSOWNYM ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI WARUNKÓW SĄ NIEODPŁATNE
 
 6.TERAPIA
-ustalenie harmonogramu zajęć, opracowanie programu terapii
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Znajdź nas na Facebooku
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem